Avloppet!

Nu har den kommit. Det har hänt. "The missing link"

När mitt rum städades sist satte värden dit en plastskiva i avloppet under duschen! Det är den grejjen som gör att det blir ett vattenlås. Överallt annars har de tydligen plockat bort den vilket gör att det luktar illa jämt. Lycka är att ha ett fungerande vattenlås :-)

---

PS
Agneta åkte tillbaka (ca 4 mil) och letade efter kattungen dagen efter… jag kan inte låta bli att känna respekt för engagemanget.

---

Det är inte bara sol och vackert, utan snarare lite mulet och duggregn. Och kollegor har ont i öron, sår på benen, är stressade mm Fast det har vi väl lite till mans, fast det märks mer här där vi är tillsammans så mycket. Och nu ökar trycket… kul, faktiskt. Ja, inte sjukdomar utan antalet gäster på ön.


Mitt eftermiddagskontor
Jag har suttit på Chada och pratat med gäster, om snorkling, dykning och allt mellan himmel och jord. Och jag kan ju inte låta bli att hjälpa barn i poolen som aldrig lärt sig snorkla eller ens sköta om sin mask. Det är uppskattat.
Men i morrn, tidigt, blir det dykbåten, en Scuba Review på Koh Haa.

---

…som blev tre jättemysiga dyk med en nöjd och glad gäst :-)
Själv är jag glad eftersom jag guidade där ensam för första gången och kom tillbaka till båten(!) med gästen på 50 bar! :-)

På kvällen blev det utsökt pasta på Corner bar, sen "Open Mic" på Irie. Kompet som erbjöds var kasst så jag sjöng acapella. Agneta har en störtskön röst, det är roligt!

Under en omkörning av en bil som samtidigt körde om en mc, i mörkret.. blev det svart sen blev jag ett blindstyre i 70… regnponchon i framkorgen, blåste upp och la sig över lampan, sen över ansiktet. ooops.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0