Äntligen dyka

Datorminnet dog. Värmen och fukten är en hård utmaning för en lap top. Jag hittade dock en affär i Krabi (PS computer) som kunde ta hem nya.
Fast en kollega hade ett par som han inte använder vilka jag kan låna tills vidare.

Min dator. Min fasta punkt.

Den har fått en liten USB-fläkt under sig nu, vilken visade sig vara rosa vid uppackningen. Vit dator, rosa fläkt. Sött. Dessutom repeterar jag för att lära mig Thai, så jag svarar ideligen av misstag tjejer med "Kaa" (feminin form). Suck.

Mer och mer koll i butiken, det är fasiken kul att sälja! Särskilt som det är bra grejjer.

Nu har jag dykt. Äntligen. Koh Haa, Hin Daeng, Hin Muang och i morgon Koh Rok. Där finns det mycket kvar att lära vad gäller kunskap om dykplatserna men roligt! Favorit hittills är Hin Daengs färger och liv.

---

Vädret har blivit bättre nu, mer sol, mindre regn. Koh Rok var bra, jag guidade 3 st och det var kul! Stor scorpion fish och en marmorerad stor snäcka, massa muränor mm. På det hela taget en rolig dag! Till!

Måndag, ensam i butiken hela dagen. Men städade och pysslade. Trycket är mellan 17-20. Då vill alla handla, boka och prata. Då ska morgondagen planeras, båtarna kommer tillbaka och all staff kommer in. Vi stänger 20 nu, 5 i kommer ett gäng in och 20.30 har jag sålt 4 snorkelkit. Det var roligt, fast trött o hungrig.

Kollegorna ska ner och grilla, det låter kul, men får inte tag i en riktig köttbit… och det börjar regna. Jag äter istället middag med tre reseguider på "Pa-Pa". riktigt snyggt ställe, svenskägt förstås. Räkpasta. Lagom kryddigt. Sen ska jag hjälpa en guide att få igång hennes skrivare (bara, ärligt). Hennes lgh ligger mitt i Saladan på en bakgata, det är fascinerande att se hur de bygger. Man kan gå vilse bland dörrar och gångar. Hennes rum är iskallt. Hm. Nån som inte betalar elen själv.
Hon hade inte admin behörighet på datorn så det gick inte.
Hem i ösregn. Jag tänker att ingen nog ser mig, tar av mig shortsen och lägger i dry-bagen och kör hem i kallingarna…

---

Ledig. Dags att betala hyran i dag. Och köpa tandkräm…
Det kan bli grottorna i dag, med guiderna som är lediga.
Sol ute, fågelkvitter, jag öppnar skjutdörrarna åt båda balkongerna och stänger av ACn. Någon hänger tvätt på gården. En gäst på hotellet mitt emot äter frukost på balkongen.
Det känns avspänt och skönt. Tar ett glas juice och en macka med philadelfiaost.

Nu sticker jag och tar en kaffe nånstans.
Kameran borde med, för få foton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0